Контрольная работа по английскому языку в 6 классе по теме «Лица Лондона», УМК Биболетова М. З

a)has seen b) saw c)will see

Контрольная работа по учебнику Биболетовой М.З. 6 класс 3 четверть.

Контрольная работа для проверки лексико-грамматических навыков по разделу 3 учебника БИБОЛЕТОВОЙ М.З. для 6 класса.Материал представлен в 2 вариантах одинаковых по уровню сложности.Задания даются на 1 листе, что удобно для распечатывания.

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа 6 класс 3 четверть Биболетова»

1.Choose the correct word

2. Choose the correct word: tourists, consists of, birthplace, national, festival

1. London is the …… of many famous people

2.Every year twenty million ……. visit Great Britain.

3.The ….. flag of Great Britain is called the Union Jack.

4.The UK ……of four parts.

5.Edinburgh is famous for its annual ……. of Music and Drama.

3.Put the words in the correct order

did, get up, they, When ,their, holidays, during ?

climate, like, is ,What, the, Scotland, is?

can, you, new, discover, Where, places of interest?

4.will, London, go, next week, to, Who?

4. 4.Put the verbs into Present Perfect:

1. I just(to do) my homework.

2. You ( to visit) your grandmother?

3. He (not watch) this film yet.

4. Kate (to be) to England?

5. My aunt (to wash up ) all the dishes .

1.Choose the correct word:

2 . Choose the correct word: exhibition, project, guide, thrilling, centre.

Контрольная работа по английскому языку в 6 классе по теме «Лица Лондона», УМК Биболетова М.З.

Дидактические материалы по английскому языку для 6 класса

Автор: Коробченко Наталья Александровна, МБОУ СОШ №17, г.Саров, учитель английского языка

Описание работы: Предлагаю вам контрольную работу по английскому языку в 6 классе по теме «Лица Лондона», УМК Биболетова М.З. Данный материал рассчитан на 45 мин, задания направлены на обобщение и контроль пройденного материала. Контрольная работа может быть использована учителями при подведении итогов данного раздела.

Цель: контроль пройденного грамматического и лексического материала.

Задачи:

1. Выявить моменты, недостаточно изученные учащимися;

2.. Закрепить грамматические навыки в употреблении артикля;

3. Обобщить полученные знания.

Раздаточный материал: каждому учащемуся дается листочек с заданиями.

Задания:

1. Translate into English:

2. стоит что-либо сделать

3. восковая фигура

2. Complete the following sentences with a, the or no article.

1. Mark teaches children. He is … teacher.

2. Excuse me, where is … British Museum ?

3. Would you like … cup of tea?

4. … Earth goes round … Sun.

5. … Last year Mary visited … Australia and … USA .

6. I was in … Kremlin … two years ago.

7. … Greens have got … nice house. … house is not in … London .

8. We shall have … five lessons …on Monday.

9. Peter is … best student in his class.

10. Did … Mr.Smith go to … South Africa … last year?

3. Fill in the gaps. Use the example.

Example: to write- writer, art- artist.

4. Put in the words and expressions from the box:

proud of, lollipops, full of, tired of, worth

1. My younger sister is … boring lessons.

2 Do you like … very much?

3. Are Londoners … their parks and gardens?

4. The Museum of the Moving Image is … visiting.

5. London parks are … trees, flowers, grass and water.

5. Translate into English the following sentences:

1. Я никогда не был в Лондоне.

2. Был ли ты когда-нибудь в Париже?

3. Моя мама никогда не была в Риме.

Ответы:

1. Translate into English:

2. to be worth doing something

2. Complete the following sentences with a, the or no article.