Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть (УМК Forward Вербицкая М. В. )

Контрольная работа по английскому языку 3 класс 3 четверть spotlight – Контрольные работы для 3 класса к УМК «Spotlight-3»

Контрольные работы для 3 класса к УМК «Spotlight-3»

Test 1

1. Напиши словами.

a)18 b) 11 c)13 d)19 e)15

2. Перепиши предложения, правильно вставляя глагол to be: am/is/are

a) I … in the kitchen.

c) My mother and father … not teachers.

3. Выбери нужный предлог: in, on, next to, at или under.

a) The book is … the table. b) We sit … the table. c) My friends stand … the window.

d) My pencil case is … my school bag.

3. Составь слово из букв.

a) S U C I M b) R T A c) S H E N G I L d) H I Y S T O R

Запиши существительные во множественном числе.

Tomato, pencil, sandwich, box, book, glass

Напиши к данным личным местоимениям соответствующие им притяжательные местоимения.

Переведи слова на английский язык и запиши их в тетрадь.

Брат, сестра, бабушка, дедушка, семья.

Вставь слова из рамочки в текст и перепиши его в тетрадь.

mother is have got father little happy

I ______________a big family. This is my _____________. She ___________ a doctor.

My ________________ is a dentist. Also I have got two _______________ sisters. We are a _______________ family.

Выбери нужный вспомогательный глагол и запиши предложения в тетрадь.

Does/do your mother like fruit salad?

Does/do your cat like carrot?

Does/do your grandfather like popcorn?

Does/do you like burgers?

Does/do he like ice cream?

Выбери правильное местоимение и запиши его.

Have you got some/any toys in toy box?

We haven’t got some/any cheese/

Can I have some/any milk, please?

They haven’t got some/any chairs in the room.

She hasn’t got some/any trees in the garden.

Поставь существительные во множественное число и запиши их в тетрадь.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Burger, potatoes, sandwiches, eggs.

Meat, chicken, sausages, vegetables.

Five, rice, fish, like.

Tea, water, milk, pasta.

Вставь артикли a или an и перепиши в тетрадь.

__ elephant, __computer, __eye, __ yellow pencil, __ school

Напиши, кому принадлежат эти вещи. Например: tea set (mother) – Mother’s tea set.

teddy bear (Larry).

toy soldier (William).

jacket (My brother).

Перепиши предложения, вставляя указательные местоимения that или this.

___________ is an orange. (Близко)

___________ is a desk. (Далеко)

___________is a chair. (Далеко)

___________ is a book. (Близко)

Выбери нужный глагол to be и перепиши предложения в тетрадь.

This is/are a computer.

What is/are that?

Those is/are Betsy’s toys.

These is/are her dolls.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Ruler, doll, ball, rocking horse

Chair, desk, bed, tree.

Напиши отрицания к данным предложениям.

A horse has got long ears.

A frog has got fat legs.

Elephants have got small ears.

A sheep has got a long tail.

Напиши к данным существительным форму множественного числа.

Вставь can или cant и перепиши предложения в тетрадь.

Spiders _________ crawl.

Parrots _________ talk.

Rabbits ___________ sing.

Напиши числительные словами.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Fat, long, head, thin.

Mice, child, men, women.

Crawl, spider, walk, talk.

Fly, funny, sunny, happy.

Вставь нужный глагол to

_________ your friend in the living-room?

_________ you in the bathroom?

Anna __________ in the garden.

We ___________ in the bedroom.

Выбери правильный ответ и запиши предложения в тетрадь.

There is/there are a mirror in the bedroom.

Is there/are there two sofas in the room?

There isn’t/there aren’t any meat in the fridge.

Выбери лишнее слово.

Next to, behind, that, in front of.

Baby, families, shelves, mice.

Задай вопрос к данным предложениям. Например: There is a pen on the table. – Is there a pen on the table? Или There are toys under the bed. – Are there toys under the bed?

There is a toy in the bag.

There are candles on the table.

There is a mirror behind a cooker.

Напиши отрицания к данным предложениям. Например: He is dancing. – He isn’t dancing.

You are driving a car.

We are watching TV.

Напиши о том, что делают сейчас эти люди, используя Present Continuous.

Mother / paint a picture / now.

Dad and I / watch TV / right now.

Paco and Larry / play basketball/ at the moment.

Переведи на английский язык, используя Present Continuous.

Спит ли она сейчас?

Катается ли Майк на велосипеде сейчас?

Играют ли они в футбол сейчас?

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Riding, soccer, driving, painting.

Переведи на английский язык.

Водить машину, смотреть телевизор, футбол.

Выбери правильный вариант и перепиши предложения в тетрадь.

He ride/rides a bike on Wednesdays.

We eat/eats vegetables every day.

My father drive/drives a car on Saturdays.

You play/plays soccer on Thursdays.

Раскрой скобки, используя Present Simple или Present Continuous.

Sasha and Dasha _______________(play) tennis on Mondays.

We _________________(watch) cartoons every day.

Larry __________________(read) a story now.

Look! Lulu ________________(dance)!

Перепиши дни недели, вставляя пропущенные буквы.

Т _ _ sd _ _, _ on_ _y, T _ _ r_ _a_, S_ n_ _ y, _a_ _ r_ a_, _ e _ _ es_ a_, _ r _d _ y.

Напиши о том, что делают эти люди каждый день, используя Present Simple.

Ivan / listen to music.

Anna / visit her grandpa.

Victor / play games.

Maxim and Vika / ride a bike.

Контрольная работа для 3 класса к учебнику «Spotlight»

Контрольная работа проводится во третьей четверти 3 класса. Цель контрольной работы: проверить, как учащиеся освоили употребление глагола to be, в единственном и множественном числе, неопределенный артикль а/an ; местоимения some/any ; указательные местоимения this/these/that/those.Контрольная работа содержит 5 заданий.каждое правильно выполненное задание оценивается в 1 балл.Критерии оценивания работы даны.

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа для 3 класса к учебнику «Spotlight»»

Контрольная работа № 4

Цель: проверить, как учащиеся освоили употребление глагола to be , в единственном и множественном числе, неопределенный артикль а/an ; местоимения some/any ; указательные местоимения this/these/that

1. Вставьте am, is, are

1. Sue…. My sister.

3. My Dad and I ….. happy.

4. They ….. friends.

5. These cats ….. funny.

2. Вставьте some или any

1. He has got …… apples.

2. I haven’t got …… tomatoes.

3. My Mum hasn’t got …. pizza.

4. Have you got …… sandwiches.

5. Can I have ….. lemonade, please?

3. Вставить a или an

…. book, ….elephant, ….. tomato, …..burger, …. train, ….orange, ….egg.

4. Переведите слова

3. Чайный сервиз

5. Вставьте this, these, that.

Критерии оценивая контрольной работы:

Каждое задание оценивается в один балл:

Контрольные работы по английскому языку для 3 класса

Входная контрольная работа по английскому языку для 3 класса

1. Напиши существительные во множественном числе по образцу.

3. Вставь am / is / are.

This … is my brother Tom.

How old … you? – I … 8 years old.

Where … mummy and daddy? – they … in the garden.

The apples … green.

What … your favourite food? – It … pizza.

… you in your room? No, I … not.

4. Напиши, что умеют / не умеют делать данные животные.

Образец: A horse can run. A frog can’t run.

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (I четверть)

I вариант

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (I четверть)

II вариант

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (II четверть)

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (III четверть)

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (IV четверть)

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 3 класса

1. Дополни текст информацией о себе.

My name is 1)………. . I’m 2)……… years old. I’m in Year 3)……. . My favourite subject is 4)….… . I get up at 5)……… . In the morning I 6) ……. and 7)……… . In the afternoon I 8) ………. and 9) ……… . In the evening I 10) ……….. and 11)………. .

On Sundays I 12)……… .

Now I am 13)………. a test.

2. Поставь существительное во множественном числе там, где нужно.

1) Three / sheep; 2) eight / woman; 3) two / foot; 4) twenty / tooth; 5) one / child; 6) forty / man.

3. Подбери ответы к вопросам.

Who’s she? a) It’s my brother’s.

What do you do on Sundays? b) It’s in the bathroom.

Does your dad like chips? c) Here you are.

What is it? d) No, they can’t.

Where’s a mirror? e) My big sister.

What are they? f) It’s a tea set.

Can I have some more bread, please? g) They’re boats.

Can dolphins fly? h) I’m painting a picture.

What are you doing? i) I read stories.

Whose is this rocking horse? j) No, he doesn’t.

4. Найди лишнее слово.

pencil case, ruler, lamp, rubber

sixteen, fifty, nineteen, thirteen

PE, computer, Science, Geography

grandma, dad, mum, grandfather

eggs, milk, meat, rice

train, armchair, sofa, cooker

fat, thin, body, long

crawl, fly, seahorse, walk

Thursday, Wednesday, September, Tuesday

morning, day, evening, afternoon

Итоговый тест за ІІІ четверть 3 класс английский язык Spotlight

3 класс IV четверть(21б)

1. вычеркни лишнее слово. (4б)

1. fat, thin, long, head.

2. crawl, talk, spider, walk.

3. in front of, next to, where, behind.

4. is, am, has, are.

2. Подчеркни правильное слово.(4б)

1. A bird can\has sing.

2. A cat can\has got a long tail.

3. Has \Can a dog got a fat body?

4. My parrot has \is funny.

3. Подчеркни правильное слово.(4б)

1. There is\ There are a cooker in the kitchen?

2. There is\ There are two desks in the room.

3. There is\ There are a mirror in the bedroom.

4. There is\There are some carrots on the table.

4. Найди 7 глаголов.(7б)

Контрольная работа по английскому языку 3 класс ( учебник Spotlight 3″)

1 Прочитай текст и напиши Yes или No.

Max is a nice Russian boy. He is nine. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there.

Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Fridays. They play and read books.

Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.

Max is from Russia. __________

Max is 10. __________

Max likes to paint pictures. __________

Max visits his grandpa on Fridays. __________

They fly a kite. __________

Max likes to eat. __________

His favourite food is sausages. __________

2 Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в PresentContinuous.

I ride a bike on Fridays.

She is driving a car now.

They have lunch at 2 o’clock.

We are having fun!

3 Вставь( am, is, are:)

She ______ sleeping now.

You _____watching TV now.

I _____playing tennis now.

A cat_____eating now.

4 Напиши множественное число следующих существительных:

5 Выбери правильное слово и подчеркни его)

I’ve got some/any water in the glass.

We haven’t got some/any chairs in the room.

Has he got some/any toys in his bedroom?

6 Вставь артикль а или an. (4 балла)

7 Вставь there is или there are: (4 балла)

_________________ a fridge in the kitchen.

_________________three toy-soldiers in the toy box.

_________________a sofa in the living-room.

_________________two chairs in my bedroom.

8 Выбери и обведи подходящий перевод к предложению.)

The girls’ ball is yellow.

Мячики девочек желтые.

Мячик девочки желтый.

Мячик девочек желтый.

The sister’s pen is blue.

Ручка сестры синяя.

Ручка сестер синяя.

Ручки сестер синие.

9 Комплексное задание. Устная речь (повышенный уровень)

Расскажи своим одноклассникам о себе (Как зовут, сколько лет, что умеешь и не умеешь делать, где живешь и с кем, что любишь и не любишь есть)

Контрольная работа за 1 полугодие

Контрольная работа за первое полугодие

3 класс (1 вариант)

Complete the table.

Sausages, water, lemonade, meat, potatoes, milk, Coke.

Read and choose.

a. Do John like juice. 3) a. She doesn’t like cheese.

b. Does John like milk. b. She don’t like cheese.

a. We like chips and pizza.

b) We likes chips and pizza. 4) a. Does your friends like tea?

b. Do your friends like tea?

Underline correct word.

1) We haven’t got some/any sausages.

2) Have you got some/any water?

3) Can I have some/any apples, please?

4) She’s got some/any ice cream.

5) I haven’t got some/any bananas.

Underline the correct word.

What’ s you/ your name?

Has he/his got a brother?

Is her/their name Kate or Cathy?

Are their/they your friends?

Meet my family! This is my/your dad.

Read and fill in: am, is, are.

It …. a toy soldier.

I ……. not a teacher.

They …….. my grandparents.

……. she your sister? What …. her name?

…… you a ballerina?

Контрольная работа за первое полугодие

класс (2 вариант)

Complete the table.

Biscuits, orange juice, popcorn, pasta, water, vegetables, tea.

Read and choose.

a. Do Tim like burgers. 3) a. My mum doesn’t like cheese.

b. Does Tim like burgers. b. My mum don’t like cheese.

a. We doesn’t like eggs.

b) We don’t like eggs. 4) a. Does your friends like pizza?

b. Do your friends like pizza?

Underline correct word.

1) We haven’t got some/any ice cream.

2) Have you got some/any carrots?

3) Can I have some/any tea, please?

4) She’s got some/any sandwiches.

5) I haven’t got some/any fruits.

Underline the correct word.

What’ s you/ your name?

Has he/his got a brother?

Is his/their name John or Peter?

Is he/his your friend?

Look at the rabbit! Its/it name’ s Simon.

Read and fill in: am, is, are.

Dan and Frank ….. brothers.

How …. You? – I ….. fine. Thanks.

This ….. my school.

We …….. from Russia.

Лексико-грамматический тест. Английский язык 3 класс. II четверть.

Название: Лексико-грамматический тест. Английский язык 3 класс. II четверть.
Номинация: Начальная школа, Школьные предметы, Английский язык, Начальная школа
Автор: Аникеенко Наталья Владимировна

ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК,
3 КЛАСС
II ЧЕТВЕРТЬ
(Учебник «Английский в фокусе» (Spotlight) 3 класс,
издательство «Просвещение» 2016 г.)

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

Тест создан на лексико-грамматическом материале Модуля 3 и Модуля 4 учебника «Английский в фокусе» («Spotlight») для 3 класса, издательство «Просвещение», 2016год.

Цель проведения теста: Проконтролировать уровень усвоения лексики и грамматического материала Модулей 3 и 4.

Данный тест может быть использован в качестве контрольной работы за II четверть (Контроль навыков письменной речи).

Оценивание

Один правильный ответ – 1 балл. Общее количество баллов – 10.

Баллы
9 – 10
Оценка
5
7 – 84
5 – 63
3 – 42
1 – 21

Ключи: 1c, 2a, 3a, 4b, 5a, 6c, 7d, 8a, 9d, 10a

ТЕСТ

Во всех вопросах только один правильный ответ

Banana is a…

  1. fruit.
  2. drink.
  3. vegetable
  4. toy.
  5. Поблагодари.
  6. Thank you!
  7. Here you are.
  8. Nice to see you.
  9. I am fine.
  10. Найди лишнее слово.
  11. Water
  12. Pasta
  13. Lemonade
  14. Coke
  15. Вставь пропущенное слово.

I have … apple.

What’s this?

  1. It’s a bed.
  2. It’s a chair.
  3. It’s an armchair.
  4. It’s a desk.
  5. Ответь на вопрос.

What colour is the tea set?

  1. It’s blue.
  2. It’s white.
  3. It’s yellow.
  4. It’s red.
  5. Выбери верное предложение.
  1. This is a doll.
  2. These are dolls.
  3. This are a doll.
  4. These is a doll.
  5. Ответь на вопрос.

Whose is this ball?

  1. It’s Marina.
  2. It’s Marinas.
  3. It’s Marinas’.
  4. It’s Marina’s.
  5. Найди лишнее слово.
  6. Horse
  7. Jacket
  8. Dress
  9. Skirt

В тесте используются:

1. http://bookmirs.ru/media/Pic/b636461b-09eb-11e3-8d8c- 00e081328955.jpg
2. http://www.stihi.ru/2015/08/16/705
3. http://www.marshrutca.ru/images/news/02.2014/volebol.JPG
4.http://www.posud.ru/info/images/site/cache/bc/d9/bcd9ec7401920071fa0d26110852f55a.jpg

Название: Лексико-грамматический тест. Английский язык 3 класс. II четверть.
Номинация: Начальная школа, Школьные предметы, Английский язык, Начальная школа
Автор: Аникеенко Наталья Владимировна
Должность: учитель английского языка
Место работы: МОУ «Школа №60 города Донецка»
Месторасположение: Донецк

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть (УМК Forward Вербицкая М. В.)

Контрольная работа представлена в 4 вариантах. Проверяются лексико-грамматические знания. Первое задание ориентировано на знание видовременных форм и образование их отрицательных форм, второе задание ограничено определенными видовременными рамками. (Проверяется знание конкретного времени). Третье задание направлено на проверку знания лексических единиц.

РазделИностранные языки
Класс5 класс
ТипТесты
АвторМанина Н.В.
Дата20.04.2015
Форматdoc
ИзображенияНет

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть

5 класс 2014-2015 уч.г.

Задание №1. Маkе these sentences negative. 1. Maxim wants to be a producer. 2. They like watching comedies. 3. Kate is good at music. 4. He enjoyed the film. 5. Nina has finished reading «The Adventures of Tom Sawyer». 6. People have traveled all over the world. 7. They are traveling in Alaska.

Задание №2. Use the Present Perfect Tense in these sentences. 1. He (write) already a new song. 2. She (enter) a photo competition. 3. He (visit) the museum. 4. We (change) our plan. 5. I (be) to the USA.

Задание №3 Translate these words into Russian or English.

1. friendly 6. saxophone 11. вежливый

2. modest 7. барабаны 12. train

3. hardworking 8. clarinet 13. sailing boat

4. верблюд 9. cello 14. dog sled

5. самолет 10. добрый 15. фортепиано

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть

5 класс 2014-2015 уч.г.

Задание №1. Маkе these sentences negative.

1. Vera has finished reading «Gulliver’s Travels». 2. They are traveling in Egypt now. 3. My computer has broken. 4. They live in the desert. 5. Collecting coins is called the ‘the hobby of kings’. 6. We like watching children films. 7. Natalie wants to be a doctor.

Задание №2. Use the Present Perfect Tense in these sentences.

1. Linda and Mark (start) making a school magazine. 2. I (visit) Red Square. 3. She (think) of a new story. 4. They (read) about the pyramids. 5. We (travel) all over the world.

Задание №3 Translate these words into Russian or English.

1. friendly 6. saxophone 11. вежливый

2. modest 7. барабаны 12. train

3. hardworking 8. clarinet 13. sailing boat

4. верблюд 9. cello 14. dog sled

5. самолет 10. добрый 15. фортепиано

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть

5 класс 2014-2015 уч.г.

Задание №1. Маkе these sentences negative.

1. They are traveling in the North of Thailand now. 2. Maslenitsa is celebrated at the end of summer. 3. Paul is good at sports. 4. We enjoyed the party. 5. Nancy wants to be a teacher. 6. You like reading comedies. 7. Lora has finished reading «Ruslan and Lyudmila».

Задание №2. Use the Present Perfect Tense in these sentences.

1. Vera (enter) a picture competition. 2. I (think) of a new dress. 3. He (start) making a school poster. 4. We (change) our plan. 5. She (get) six model planes.

Задание №3 Translate these words into Russian or English.

1. friendly 6. saxophone 11. вежливый

2. modest 7. барабаны 12. train

3. hardworking 8. clarinet 13. sailing boat

4. верблюд 9. cello 14. dog sled

5. самолет 10. добрый 15. фортепиано

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть

5 класс 2014-2015 уч.г.

Задание №1. Маkе these sentences negative.

1. They have travelled all over the world. 2. Kate enjoyed the concert. 3. Jane has finished reading «Buratino». 4. They are traveling in the Galapagos Islands. 5. The White House was built between 1797-1800. 6. Zoe is good at mathematics. 7. Rick wants to be a sailor.

Задание №2. Use the Present Perfect Tense in these sentences.

1. We (write) a story about it for the poster. 2. She (visit) the Tretyakov Art Gallery. 3. Vladimir (do) his homework. 4. I (pay) attention to my friend’s words. 5. They (travel) in Japan.

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть в 8 классе

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных A , B , С и D . Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз . В задании есть одно лишнее место действия . Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

In a clothes shop.

Phone at a friend’s house.

At a university.

Место действия

Раздел 2. Чтение .

Прочитайте текст и выполните задания 1 – 4. Обведите номер правильного ответа и запишите этот номер, который соответствует номеру правильного ответа, в таблицу.

With the words “Elementary, my dear Watson …”, the most famous detective of all times, Sherlock Holmes, starts to explain something to his friend, Dr. Watson.

That phrase has now entered the English language.

Sherlock Holmes first appeared in 1882. He became famous in “The Adventures of Sherlock Holmes”. After that came the whole series of books about him: “The Memories of Sherlock Holmes”, “The Return of Sherlock Holmes”, “The Hound of the Baskervilles” and many others. Many thousands of books about Sherlock Holmes are still sold every year.

Who invented Sherlock Holmes? Arthur Conan Doyle was his inventor. He was a doctor. In 1882 he moved from Scotland to England to set up a practice. One of the doctors he worked for, Dr. Joseph Bell, was the model for Sherlock Holmes’s friend, Dr. Watson. Conan Doyle’s medical knowledge was a great help to him in his detective stories.

Conan Doyle started the fashion of the detective story.

And what sort of man is Sherlock Holmes? We learn a lot about him from the stories in which he appears. He is a quiet man, who only speaks when he has something to say. He smokes a pipe (he has a collection of them). He plays the violin. He carries a large magnifying glass. He lives at 221B Baker Street in London.

If you go to London, you will not be able to find 221B Baker Street. But instead, you can go to a pub called the “Sherlock Holmes”. In that pub there is a room exactly like Sherlock Holmes’s room at 221B Baker Street as described in Conan Doyle’s stories. On the walls there are drawings from the original editions about Sherlock Holmes.

The text is about

Sherlock Holmes’s work.

The most famous detective and his inventor.

Dr. Watson’s medical practice.

Conan Doyle’s education

Choose the right sentence.

Dr. Watson was Dr. Bell’s assistant.

Dr. Watson was Conan Doyle’s friend.

Dr. Watson was Conan Doyle’s book character.

Dr. Watson was Sherlock Holmes’s relative

Find the wrong statement.

Dr. Watson was Sherlock Holmes’s friend.

Conan Doyle was doctor.

There is 221B Baker Street in London.

The fashion of the detective stories goes on.

Complete the sentence.

Conan Doyle is known to everybody as

The author of books about Sherlock Holmes.

A talented doctor.

A good friend of Dr. Joseph Bell.

A man who opened a pub in Baker Street.

Запишите в таблицу выбранные цифры.

Name : _______________________________________

Form : _______________________________________

Date : ________________________________________

Раздел 3. Грамматика и лексика

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1– 9 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.

Kitty lived next door to me and we’d been friends since childhood. We learned at the same school and (1) _______________ there together. I was sixteen and she was four years (2) ______________ than me but we had a lot in common and enjoyed chatting on (3) _________ way to school. Every morning Kitty knocked on my door and I had to be ready by that time – she (4) ______________ waiting for me. One day she didn’t knock. When I caught up with her at the bus stop, she (5) ________________ a magazine and didn’t even look at me. I (6) _____________ understand what was going on. “Hey, Kitty, what’s wrong? Why aren’t you talking to (7) ______ ?” “You yourself know why,” Kitty said angrily. “No, I don’t. I wouldn’t ask you if I (8) _________ .” “You went to the cinema with Lisa Parker yesterday,” Kitty was almost crying. I felt puzzled and didn’t know what to say. The two (9) _____________ at the bus stop looked amused at our conversation and didn’t hide their smiles.

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1 – 6 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1 – 6 .

How do people learn the news? About a century ago people got (1) ______________________ from newspapers since they were the only mass media that existed in those times. Radio and television seemed (2) ____________________ as they broadcasted audio and visual images. The Internet has changed the situation dramatically. Now the audience has an opportunity to create the news, share their (3) ___________________ and express their personal opinions. The Internet supposes interaction, which makes it very (4) ____________________ to people. And what about the newspapers? Will they (5) ________________ in the near future? I wish they wouldn’t as I like starting my day with a cup of coffee and a (6) ____________________ newspaper.

Раздел 4. Письмо

You have received a letter from your English-speaking pen friend Samantha.

Our literature club is very popular in our school. Every Friday we organize literature meetings and discuss different books…

… Are you and your friend keen on reading? What is your favourite kind of book and why? What book are you reading now?

Write her a letter and answer her 3 questions .

Write 100-120 words . Remember the rules of letter writing.

A: I’m after a book of Patrick White. It doesn’t seem to be anywhere on the shelves.

B: Which ‘Patrick White’ are you after?

A: I think it’s called ‘The Tree of Life’.

B: No. It’s called ‘The Tree of Man’, actually.

A: Yes, that’s it. Sorry! It’s one on the reading list for First Year Australian literature…

B: Yes, well it’s out, I’m afraid. We hold four copies but they’re all out at the moment. Would you like to reserve it for next week?

A: No, thanks. I’ll have to buy a copy. I’m supposed to have it by Monday.

A: Do you have the university T-shirt in a size 12 in blue?

B: We may have. But everything we’ve got is on the racks over there.

A: Oh, okay. So you haven’t got a size 12, by the looks of it.

B: No, if there isn’t one there. We’ve got in the pink, I believe.

A: Uh! No thanks. I’m not really a ‘pink’ person.

B: Sorry, love! We’ve out of the blue.

A: Good morning. Can I help you?

B: Good morning. Do you have a copy of George Orwell’s “Animal Farm”? It’s a set text for an exam I’m preparing for.

A: We do normally keep that one. Let me just look it up on the computer. Yes, according to this we have three copies in stock.

B: How much is it?

A: It’s 15,95. It’s over there – in the Modern Classics section.

B: Thanks. And also, I’m looking for a good book on English verbs. Can you recommend anything?

A: Well, rather than my recommending something, why don’t you go and have a look in our very comprehensive grammar and reference section? I’m sure you’ll find something.

B: Hi, Ann! It’s Mag here.

A: How are you going?

B: Good, mate. Doing anything this evening?

A: Yes! I’ve got to finish my Economic essay. Why?

B: Oh, it’s just that there’s a free barbeque on of the Sports Center – though you might fancy coming along?

A: Look, I’d love to but if I don’t finish my essay for Dr Pollard tonight I may as well give up Economics. In fact, I may as well give up university! I only just scraped a pass in first semester!

B: Oh, well. Don’t let me keep you from books.

A: Thanks. Have fun, anyway.

Английский язык. 9 класс. Подготовка к государственной итоговой аттестации – 2013: учебно – методическое пособие с аудиоприложением / Под редакцией Е.А. Фоменко. — Ростов-на-Дону: Легион, 2012.

ГИА-2014: Английский язык: 9 класс: Тренировочные варианты экзаменационных работ для проведения государственной итоговой аттестации / авт.-сост. Н.Н. Трубанёва, Е.Е. Бабушис, Н.А. Спичко. – Москва: АСТ: Астрель, 2014.

Английский язык. Подготовка к ГИА-9 и ЕГЭ. Задания с развёрнутым ответом: личное письмо, эссе (С1, С2): учебно-методическое пособие / М.А. Бодоньи. – Ростовн/Д: Легион, 2012.