Контрольная работа по английскому языку в 11 классе (УМК Spotlight»)

3. Put the verbs in brackets in the Past Simple Tense:

Контрольная работа по английскому языку 3 класс 3 четверть spotlight – Контрольные работы для 3 класса к УМК «Spotlight-3»

Контрольные работы для 3 класса к УМК «Spotlight-3»

Test 1

1. Напиши словами.

a)18 b) 11 c)13 d)19 e)15

2. Перепиши предложения, правильно вставляя глагол to be: am/is/are

a) I … in the kitchen.

c) My mother and father … not teachers.

3. Выбери нужный предлог: in, on, next to, at или under.

a) The book is … the table. b) We sit … the table. c) My friends stand … the window.

d) My pencil case is … my school bag.

3. Составь слово из букв.

a) S U C I M b) R T A c) S H E N G I L d) H I Y S T O R

Запиши существительные во множественном числе.

Tomato, pencil, sandwich, box, book, glass

Напиши к данным личным местоимениям соответствующие им притяжательные местоимения.

Переведи слова на английский язык и запиши их в тетрадь.

Брат, сестра, бабушка, дедушка, семья.

Вставь слова из рамочки в текст и перепиши его в тетрадь.

mother is have got father little happy

I ______________a big family. This is my _____________. She ___________ a doctor.

My ________________ is a dentist. Also I have got two _______________ sisters. We are a _______________ family.

Выбери нужный вспомогательный глагол и запиши предложения в тетрадь.

Does/do your mother like fruit salad?

Does/do your cat like carrot?

Does/do your grandfather like popcorn?

Does/do you like burgers?

Does/do he like ice cream?

Выбери правильное местоимение и запиши его.

Have you got some/any toys in toy box?

We haven’t got some/any cheese/

Can I have some/any milk, please?

They haven’t got some/any chairs in the room.

She hasn’t got some/any trees in the garden.

Поставь существительные во множественное число и запиши их в тетрадь.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Burger, potatoes, sandwiches, eggs.

Meat, chicken, sausages, vegetables.

Five, rice, fish, like.

Tea, water, milk, pasta.

Вставь артикли a или an и перепиши в тетрадь.

__ elephant, __computer, __eye, __ yellow pencil, __ school

Напиши, кому принадлежат эти вещи. Например: tea set (mother) – Mother’s tea set.

teddy bear (Larry).

toy soldier (William).

jacket (My brother).

Перепиши предложения, вставляя указательные местоимения that или this.

___________ is an orange. (Близко)

___________ is a desk. (Далеко)

___________is a chair. (Далеко)

___________ is a book. (Близко)

Выбери нужный глагол to be и перепиши предложения в тетрадь.

This is/are a computer.

What is/are that?

Those is/are Betsy’s toys.

These is/are her dolls.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Ruler, doll, ball, rocking horse

Chair, desk, bed, tree.

Напиши отрицания к данным предложениям.

A horse has got long ears.

A frog has got fat legs.

Elephants have got small ears.

A sheep has got a long tail.

Напиши к данным существительным форму множественного числа.

Вставь can или cant и перепиши предложения в тетрадь.

Spiders _________ crawl.

Parrots _________ talk.

Rabbits ___________ sing.

Напиши числительные словами.

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Fat, long, head, thin.

Mice, child, men, women.

Crawl, spider, walk, talk.

Fly, funny, sunny, happy.

Вставь нужный глагол to

_________ your friend in the living-room?

_________ you in the bathroom?

Anna __________ in the garden.

We ___________ in the bedroom.

Выбери правильный ответ и запиши предложения в тетрадь.

There is/there are a mirror in the bedroom.

Is there/are there two sofas in the room?

There isn’t/there aren’t any meat in the fridge.

Выбери лишнее слово.

Next to, behind, that, in front of.

Baby, families, shelves, mice.

Задай вопрос к данным предложениям. Например: There is a pen on the table. – Is there a pen on the table? Или There are toys under the bed. – Are there toys under the bed?

There is a toy in the bag.

There are candles on the table.

There is a mirror behind a cooker.

Напиши отрицания к данным предложениям. Например: He is dancing. – He isn’t dancing.

You are driving a car.

We are watching TV.

Напиши о том, что делают сейчас эти люди, используя Present Continuous.

Mother / paint a picture / now.

Dad and I / watch TV / right now.

Paco and Larry / play basketball/ at the moment.

Переведи на английский язык, используя Present Continuous.

Спит ли она сейчас?

Катается ли Майк на велосипеде сейчас?

Играют ли они в футбол сейчас?

Выбери лишнее слово и запиши его в тетрадь.

Riding, soccer, driving, painting.

Переведи на английский язык.

Водить машину, смотреть телевизор, футбол.

Выбери правильный вариант и перепиши предложения в тетрадь.

He ride/rides a bike on Wednesdays.

We eat/eats vegetables every day.

My father drive/drives a car on Saturdays.

You play/plays soccer on Thursdays.

Раскрой скобки, используя Present Simple или Present Continuous.

Sasha and Dasha _______________(play) tennis on Mondays.

We _________________(watch) cartoons every day.

Larry __________________(read) a story now.

Look! Lulu ________________(dance)!

Перепиши дни недели, вставляя пропущенные буквы.

Т _ _ sd _ _, _ on_ _y, T _ _ r_ _a_, S_ n_ _ y, _a_ _ r_ a_, _ e _ _ es_ a_, _ r _d _ y.

Напиши о том, что делают эти люди каждый день, используя Present Simple.

Ivan / listen to music.

Anna / visit her grandpa.

Victor / play games.

Maxim and Vika / ride a bike.

Контрольная работа для 3 класса к учебнику «Spotlight»

Контрольная работа проводится во третьей четверти 3 класса. Цель контрольной работы: проверить, как учащиеся освоили употребление глагола to be, в единственном и множественном числе, неопределенный артикль а/an ; местоимения some/any ; указательные местоимения this/these/that/those.Контрольная работа содержит 5 заданий.каждое правильно выполненное задание оценивается в 1 балл.Критерии оценивания работы даны.

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа для 3 класса к учебнику «Spotlight»»

Контрольная работа № 4

Цель: проверить, как учащиеся освоили употребление глагола to be , в единственном и множественном числе, неопределенный артикль а/an ; местоимения some/any ; указательные местоимения this/these/that

1. Вставьте am, is, are

1. Sue…. My sister.

3. My Dad and I ….. happy.

4. They ….. friends.

5. These cats ….. funny.

2. Вставьте some или any

1. He has got …… apples.

2. I haven’t got …… tomatoes.

3. My Mum hasn’t got …. pizza.

4. Have you got …… sandwiches.

5. Can I have ….. lemonade, please?

3. Вставить a или an

…. book, ….elephant, ….. tomato, …..burger, …. train, ….orange, ….egg.

4. Переведите слова

3. Чайный сервиз

5. Вставьте this, these, that.

Критерии оценивая контрольной работы:

Каждое задание оценивается в один балл:

Контрольные работы по английскому языку для 3 класса

Входная контрольная работа по английскому языку для 3 класса

1. Напиши существительные во множественном числе по образцу.

3. Вставь am / is / are.

This … is my brother Tom.

How old … you? – I … 8 years old.

Where … mummy and daddy? – they … in the garden.

The apples … green.

What … your favourite food? – It … pizza.

… you in your room? No, I … not.

4. Напиши, что умеют / не умеют делать данные животные.

Образец: A horse can run. A frog can’t run.

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (I четверть)

I вариант

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (I четверть)

II вариант

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (II четверть)

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (III четверть)

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса (IV четверть)

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 3 класса

1. Дополни текст информацией о себе.

My name is 1)………. . I’m 2)……… years old. I’m in Year 3)……. . My favourite subject is 4)….… . I get up at 5)……… . In the morning I 6) ……. and 7)……… . In the afternoon I 8) ………. and 9) ……… . In the evening I 10) ……….. and 11)………. .

On Sundays I 12)……… .

Now I am 13)………. a test.

2. Поставь существительное во множественном числе там, где нужно.

1) Three / sheep; 2) eight / woman; 3) two / foot; 4) twenty / tooth; 5) one / child; 6) forty / man.

3. Подбери ответы к вопросам.

Who’s she? a) It’s my brother’s.

What do you do on Sundays? b) It’s in the bathroom.

Does your dad like chips? c) Here you are.

What is it? d) No, they can’t.

Where’s a mirror? e) My big sister.

What are they? f) It’s a tea set.

Can I have some more bread, please? g) They’re boats.

Can dolphins fly? h) I’m painting a picture.

What are you doing? i) I read stories.

Whose is this rocking horse? j) No, he doesn’t.

4. Найди лишнее слово.

pencil case, ruler, lamp, rubber

sixteen, fifty, nineteen, thirteen

PE, computer, Science, Geography

grandma, dad, mum, grandfather

eggs, milk, meat, rice

train, armchair, sofa, cooker

fat, thin, body, long

crawl, fly, seahorse, walk

Thursday, Wednesday, September, Tuesday

morning, day, evening, afternoon

Итоговый тест за ІІІ четверть 3 класс английский язык Spotlight

3 класс IV четверть(21б)

1. вычеркни лишнее слово. (4б)

1. fat, thin, long, head.

2. crawl, talk, spider, walk.

3. in front of, next to, where, behind.

4. is, am, has, are.

2. Подчеркни правильное слово.(4б)

1. A bird can\has sing.

2. A cat can\has got a long tail.

3. Has \Can a dog got a fat body?

4. My parrot has \is funny.

3. Подчеркни правильное слово.(4б)

1. There is\ There are a cooker in the kitchen?

2. There is\ There are two desks in the room.

3. There is\ There are a mirror in the bedroom.

4. There is\There are some carrots on the table.

4. Найди 7 глаголов.(7б)

Контрольная работа по английскому языку 3 класс ( учебник Spotlight 3″)

1 Прочитай текст и напиши Yes или No.

Max is a nice Russian boy. He is nine. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there.

Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Fridays. They play and read books.

Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.

Max is from Russia. __________

Max is 10. __________

Max likes to paint pictures. __________

Max visits his grandpa on Fridays. __________

They fly a kite. __________

Max likes to eat. __________

His favourite food is sausages. __________

2 Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в PresentContinuous.

I ride a bike on Fridays.

She is driving a car now.

They have lunch at 2 o’clock.

We are having fun!

3 Вставь( am, is, are:)

She ______ sleeping now.

You _____watching TV now.

I _____playing tennis now.

A cat_____eating now.

4 Напиши множественное число следующих существительных:

5 Выбери правильное слово и подчеркни его)

I’ve got some/any water in the glass.

We haven’t got some/any chairs in the room.

Has he got some/any toys in his bedroom?

6 Вставь артикль а или an. (4 балла)

7 Вставь there is или there are: (4 балла)

_________________ a fridge in the kitchen.

_________________three toy-soldiers in the toy box.

_________________a sofa in the living-room.

_________________two chairs in my bedroom.

8 Выбери и обведи подходящий перевод к предложению.)

The girls’ ball is yellow.

Мячики девочек желтые.

Мячик девочки желтый.

Мячик девочек желтый.

The sister’s pen is blue.

Ручка сестры синяя.

Ручка сестер синяя.

Ручки сестер синие.

9 Комплексное задание. Устная речь (повышенный уровень)

Расскажи своим одноклассникам о себе (Как зовут, сколько лет, что умеешь и не умеешь делать, где живешь и с кем, что любишь и не любишь есть)

Контрольная работа за 1 полугодие

Контрольная работа за первое полугодие

3 класс (1 вариант)

Complete the table.

Sausages, water, lemonade, meat, potatoes, milk, Coke.

Read and choose.

a. Do John like juice. 3) a. She doesn’t like cheese.

b. Does John like milk. b. She don’t like cheese.

a. We like chips and pizza.

b) We likes chips and pizza. 4) a. Does your friends like tea?

b. Do your friends like tea?

Underline correct word.

1) We haven’t got some/any sausages.

2) Have you got some/any water?

3) Can I have some/any apples, please?

4) She’s got some/any ice cream.

5) I haven’t got some/any bananas.

Underline the correct word.

What’ s you/ your name?

Has he/his got a brother?

Is her/their name Kate or Cathy?

Are their/they your friends?

Meet my family! This is my/your dad.

Read and fill in: am, is, are.

It …. a toy soldier.

I ……. not a teacher.

They …….. my grandparents.

……. she your sister? What …. her name?

…… you a ballerina?

Контрольная работа за первое полугодие

класс (2 вариант)

Complete the table.

Biscuits, orange juice, popcorn, pasta, water, vegetables, tea.

Read and choose.

a. Do Tim like burgers. 3) a. My mum doesn’t like cheese.

b. Does Tim like burgers. b. My mum don’t like cheese.

a. We doesn’t like eggs.

b) We don’t like eggs. 4) a. Does your friends like pizza?

b. Do your friends like pizza?

Underline correct word.

1) We haven’t got some/any ice cream.

2) Have you got some/any carrots?

3) Can I have some/any tea, please?

4) She’s got some/any sandwiches.

5) I haven’t got some/any fruits.

Underline the correct word.

What’ s you/ your name?

Has he/his got a brother?

Is his/their name John or Peter?

Is he/his your friend?

Look at the rabbit! Its/it name’ s Simon.

Read and fill in: am, is, are.

Dan and Frank ….. brothers.

How …. You? – I ….. fine. Thanks.

This ….. my school.

We …….. from Russia.

Лексико-грамматический тест. Английский язык 3 класс. II четверть.

Название: Лексико-грамматический тест. Английский язык 3 класс. II четверть.
Номинация: Начальная школа, Школьные предметы, Английский язык, Начальная школа
Автор: Аникеенко Наталья Владимировна

ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК,
3 КЛАСС
II ЧЕТВЕРТЬ
(Учебник «Английский в фокусе» (Spotlight) 3 класс,
издательство «Просвещение» 2016 г.)

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

Тест создан на лексико-грамматическом материале Модуля 3 и Модуля 4 учебника «Английский в фокусе» («Spotlight») для 3 класса, издательство «Просвещение», 2016год.

Цель проведения теста: Проконтролировать уровень усвоения лексики и грамматического материала Модулей 3 и 4.

Данный тест может быть использован в качестве контрольной работы за II четверть (Контроль навыков письменной речи).

Оценивание

Один правильный ответ – 1 балл. Общее количество баллов – 10.

Баллы
9 – 10
Оценка
5
7 – 84
5 – 63
3 – 42
1 – 21

Ключи: 1c, 2a, 3a, 4b, 5a, 6c, 7d, 8a, 9d, 10a

ТЕСТ

Во всех вопросах только один правильный ответ

Banana is a…

  1. fruit.
  2. drink.
  3. vegetable
  4. toy.
  5. Поблагодари.
  6. Thank you!
  7. Here you are.
  8. Nice to see you.
  9. I am fine.
  10. Найди лишнее слово.
  11. Water
  12. Pasta
  13. Lemonade
  14. Coke
  15. Вставь пропущенное слово.

I have … apple.

What’s this?

  1. It’s a bed.
  2. It’s a chair.
  3. It’s an armchair.
  4. It’s a desk.
  5. Ответь на вопрос.

What colour is the tea set?

  1. It’s blue.
  2. It’s white.
  3. It’s yellow.
  4. It’s red.
  5. Выбери верное предложение.
  1. This is a doll.
  2. These are dolls.
  3. This are a doll.
  4. These is a doll.
  5. Ответь на вопрос.

Whose is this ball?

  1. It’s Marina.
  2. It’s Marinas.
  3. It’s Marinas’.
  4. It’s Marina’s.
  5. Найди лишнее слово.
  6. Horse
  7. Jacket
  8. Dress
  9. Skirt

В тесте используются:

1. http://bookmirs.ru/media/Pic/b636461b-09eb-11e3-8d8c- 00e081328955.jpg
2. http://www.stihi.ru/2015/08/16/705
3. http://www.marshrutca.ru/images/news/02.2014/volebol.JPG
4.http://www.posud.ru/info/images/site/cache/bc/d9/bcd9ec7401920071fa0d26110852f55a.jpg

Название: Лексико-грамматический тест. Английский язык 3 класс. II четверть.
Номинация: Начальная школа, Школьные предметы, Английский язык, Начальная школа
Автор: Аникеенко Наталья Владимировна
Должность: учитель английского языка
Место работы: МОУ «Школа №60 города Донецка»
Месторасположение: Донецк

Контрольная работа по английскому языку в 11 классе (УМК Spotlight»)

Данный тест предназначен для учащихся 11-го класса, которые занимаются по УМК Spotlight
Продолжительность теста составляет 60 минут. Работа проводится в конце первого полугодия.

Контрольная работа по английскому языку в 11 классе

(УМК Spotlight »)

Пояснительная записка

Тест составлен в соответствии с государственным образовательным стандартом. Объектами контроля являются элементы языка (лексика, грамматика) и речевая деятельность (чтение). Тест состоит из пяти разделов.

Часть I (Чтение, базовый уровень): понимание общего содержания текста. Тип задания: установление соответствия; каждый заголовок соответствует только одному тексту, при этом, один заголовок лишний.

Часть II (Чтение, повышенный уровень): умение находить запрашиваемую информацию. Тип задания: установление соответствия между вопросами и содержанием текстов, при этом, вопросов на один больше чем текстов.

Часть III (Чтение, высокий уровень): на понимание связного текста. Тип задания: выбор правильного ответа из 3-х предложенных.

Часть IV (Грамматика; базовый уровень): восстановление пропущенного слова в связном тексте. Тип задания: выбор правильного ответа из 4-х предложенных.

Часть V (Лексика; повышенный уровень): восстановление пропущенного слова в связном тексте. Тип задания: словообразование.

Данный тест предназначен для учащихся 11-го класса, которые занимаются по УМК Spotlight

Продолжительность теста составляет 60 минут. Работа проводится в конце первого полугодия.

Тестовая работа имеет критерии оценивания результатов и ключ.

За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Максимальное количество баллов 30. Успешность выполнения теста определяется из следующего соответствия:

25 – 30 баллов “5” (отлично)

16 – 24 балла “4” (хорошо)

10 – 15 баллов “3” (удовлетворительно)

менее 10 баллов “2” (неудовлетворительно)

Ключ к тесту:

Задание 1 (базовый уровень): 1b, 2c, 3a, 4d, 5f, 6g

Задание 2 (повышенный уровень): A3, B5, C2, D6, I1, F7

Задание 3 (высокий уровень): 1a, 2b, 3c, 4b, 5c, 6b.

Задание 4 (базовый уровень): 1b, 2b, 3c, 4c, 5c, 6c.

Задание 5 ( повышенныйуровень ): cooperation, development, independent, setting, supporting, activities.

Задание 1 Чтение, базовый уровень

Прочитайте тексты 1-6 и установите их соответствие рубрикам A — G , которым они могут быть отнесены. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании имеется одна лишняя рубрика.

In 2004 Australia was ranked the fourth most competitive economy in the world, up from the seventh place in 2003 and the tenth in 2002.

Australia is one of the world’s oldest landmasses and has been populated for an estimated 60 000 years. Before the arrival of European settlers, Aboriginal peoples inhabited most areas of the continent. Australia’s contemporary history is quite short, with the first European settlement established by England in 1788.

On average, Australians spend more years in primary and secondary school than in many other countries, including Japan, Germany and the United Kingdom. Each year Australia welcomes an increasing number of international students.

Australia’s system of government reflects the British and North American models of liberal democracy, but has uniquely Australian features.

A great number of Australia’s native plants, animals and birds exist nowhere else in the world. Australia is committed to conserving its unique environment and natural heritage by a wide range of protecting measures.

State and Territory government have primary responsibility under the Constitution for the actual position of health services.

Задание 2 Чтение, повышенный уровень

Прочитайте вопросы 1-6 и тексты, обозначенные буквами A — G . Ответ на каждый вопрос можно найти только в одном тексте. В задании один вопрос лишний. Занесите свои ответы в таблицу.

What facts from the history of Australia describe

the impact of war

ancient heritage of Australia

a changing society

the first European settlement

During the Second World War Australian forces made a contribution to the Allied victory. The generation that fought in the war and survived came out of the war with a sense of pride in Australia’s capabilities.

Before the arrival of European settlers, Aborigines inhabited most areas of Australia. Each people spoke one or more of hundreds of separate languages, had cultural traditions that differed according to the region in which they lived.

Nowadays Australia is one of the most dynamic societies in the world. Over 200 languages are spoken, with English the common language. The nation has ethnic media, an international business reputation, an innovative artistic community, diverse religious and cultural activities.

The1960s was a difficult period for Australia, all contributed to an atmosphere of political, economic and social change.

The Commonwealth of Australia was formed in 1901 through the federation of 6 states under a single constitution.

In 1770 Captain James Cook reached the east coast of Australia and claimed it for the British Crown.11 ships carried about 1500 people – half of them convicts. The fleet arrived Sydney Harbor on 26 January 1788.

Задание 3 Чтение, высокий уровень

Прочитайте отрывок из романа австралийской писательницы Коллин Маккаллоу ”Поющие в терновнике” и выполните задания с 1 по 6 , обводя букву a), b), c) соответствующую ответу, который Вам кажется наиболее верным.

From the novel “The Thorn Birds” by Colleen McCullough.

There was no help for it, Meggie had to come home. Fee could not manage without her. When Meggie saw her mother, she felt as if an awful weight settled upon her being. Outwardly there was no change, aside from the big belly; but inwardly Fee had slowed down like a tired old clock. And there was no joy in her for the coming baby, not even the rigidly controlled content she had shown over her little son Hal.

That little red-haired fellow was toddling all over the house, constantly into everything, but Fee made no attempt to discipline him, or even supervise his activities. She plodded in her self-perpetuating circle of stove, worktable and sink as if nothing else existed. So Meggie had no choice; she simply filled the vacuum in the child’s life and became his mother. It wasn’t any sacrifice, for she loved him dearly. He cried for her, he spoke her name before all others, he lifted his arms to her to be picked up; it was so satisfying it filled her with joy. In spite of the drudgery, the knitting and mending and sewing, the washing, the ironing, the hens, all the other jobs she had to do, Meggie found her life very pleasant.

There were two new lives in the house. Fee was delivered of twins, two more tiny red-haired Cleary boys, christened James and Patrick. Beyond giving them milk Fee took no interest in them. Soon their names were shortened to Jims and Patsy; they were prime favorites with the women up at the big house, the two spinster maids and the widowed childless housekeeper. It was made magically easy for Fee to forget them – they had three very eager mothers – and as time went on it became the accepted thing that they should spend most of there waking hours up at the big house. Meggie just didn’t have time to take them under her wing because she had to manage Hal. Maggie was the loving nucleus of Hal’s world; he wanted no one but Meggie, he would have no one but Meggie.

Why did Meggie have to come home?

Her mother couldn’t manage without her.

She wanted to see her mother.

She had to look after the baby.

What inward change did Meggie notice about her mother?

She had a big belly.

She had slowed down like a tired old clock.

Outwardly there was no change.

Did Fee take any interest in her son Hal?

She made attempts to discipline him.

She supervised his activities.

He didn’t exist for her.

Why did Meggie find her life very pleasant?

She had a lot of work to do.

She loved Hal dearly and he was fond of her.

She became a mother of twins.

What was Fee interested in?

She was interested in her son Hal.

She took interest only in her new-born twins.

Only her stove, worktable and sink existed for her.

Why did Fee forget about her new-born twins so easily?

Meggie took them under her wing.

The twins had three eager mothers and spent most of their time with them.

Meggie was the loving nucleus of Fee’s world.

Задание 4 Грамматика, базовый уровень

Прочитайте текст с пропусками, выполните задания 1-6, обводя букву а),в),с),d), соответствующую ответу, который Вы считаете правильным.

In 1801, when he was just twenty years of age, Roderick Armstrong 1 _____________ to transportation for the term of his life. All through the unspeakable eight month’ voyage to New South Wales he proved 2 _____________ a difficult prisoner. When he arrived 3 _____________ Sydney in 1803 his behavior worsened, so he was shipped to Norfolk Island. They starved him and he laughed at them. At first opportunity he and ten 4 _____________ convicts killed their guards and ran away. They stole a longboat and set off across 5 _____________ without food, water or sails. He never spoke about that incredible journey, but it was whispered that the three had survived by 6 _____________ and _____________ their weaker companions.

1 a) sentencedb) was sentencedc) is sentenced d) had been sentenced

2 a) beb) to bec) isd) are

3 a) atb) forc) ind) to

4 a) anotherb) the otherc) otherd) others

5 a) Tasman Seab) a Tasman Seac) the Tasman Sead) of Tasman Sea

6 a) kill, eatb) killed, atec) killing, eatingd) kills, eats

Задание 5 Лексика, повышенный уровень

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они соответствовали содержанию текста лексически и грамматически. ВпишитеобразованныеВамисловавтаблицу .

Australia works with international organizations,
including the World Health Organization and the
Organization for Economic (1)_______________ COOPERATE
and (2)_______________, health ministries in DEVELOP
other countries, and with (3)__________________ DEPENDENCE
research institutes to prevent and control the spread
of disease, in (4)_______________ international SET
health standards and in (5)__________________ SUPPORT
health promotion (6)__________________ . ACTIVE